dilluns, 2 de novembre del 2009

Prospecció cap a Fogars

Amb la Challenge ens vistes pel dissabte i sense tenir massa clar si podríem evitar definitivament les obres que s'estan fent a Fogars, vam sortir dissabte a veure si podíem fer sencer el camí que havia trobat fins a Sant Cebrià de Fogars.

Érem en Paco, el Carles i jo. Vaig comentar la idea de prospeccionar el camí nou i va caure bé, així que vam marxar els tres en direcció a Fogars seguint el track que m'havia dibuixat uns dies abans, i amb l'esperança de no trobar-me el camí tancat ni cap sorpresa desagradable.

La intenció era, a més, agafar el mínim de carretera possible. Així que sortim cap a Tordera, prenem el GR92 i just abans de començar la pista trenquem a la dreta cap a la carretera que va a les Ferreres, allí altre cop a dreta i uns metres més avall prenem un camí cap a l'esquerra que ens porta a creuar la carretera de Fogars a l'alçada del Pol. Ind. Pla de la Júlia. Allí comença el camí cap a Fogars. A l'entrada un cartell adverteix que el camí és tallat. Ja ho sé!! Ho he patit a les meves carns!! Però continuem endavant, tinc una "variant" jejeje....

Arribem fins allà on tenen tallat  i amb un foradot fet on cabria tot el parc automobilístic de Palafolls, jajaja! Res que pugui aturar uns intrèpids bikers com nosaltres. Trenquem a la dreta per una pista de baixada rapideta i de seguida un trencall a l'esquerra on comença el corriol.

Carlooooooooooooooooooooooooooos!! S'ha passat de llarg, jejeje... No passa res, torna enrere i cap a Fogars. Anem fent la primera part del camí, és molt planer i agradable. Al poc agafem un corriol a l'esquerra. L'entrada al corriol gairebé passa desapercebuda, sort que amb el gps no hi ha pèrdua. Ara comença un corriol estret i divertit però sense cap dificultat. Seguim endavant fins que..... ups! el corriol continua però el pas és tancat, ple de matolls i branques barrant el pas, ni tant sols caminant es fa bé. Merda! S'ha estroncat la variant! Just a l'esquerra veiem una pista estreta que puja. Perquè no la fem? Reviso el gps i en veure que ens deixaria a la Urb. Parc del Príncep decidim agafar-la. Al menys no hem de recular, i com que el temps s'ens tira al damunt pensem en tornar per la carretera per fer més via.

Anem amunt per la pista. Es sent olor a pi i veiem altres corriols que donem al camí. En algun tram pica una miqueta, però sobretot perquè ens ha enganxat de sorpresa, de fet ni és llarga ni excessivament dura.

Arribem a la urbanització i hem de resseguir un tros de les obres per poder entrar en un dels seus carrers, comprovo que sense deixar-lo sortirem a la carretera, així que cap allà que anem. I un cop a la rotonda, a tirar milles avall cap a Tordera. Una baixada força ràpida.

A Tordera no ens podem estar d'aturar-nos a prendre alguna cosa fresqueta i xerrar una estona, no massa, que en Paco ha de tornar a la feina!

Finalment, un recorregut molt agradable, gens dur i amb possibilitats, si aconsegueixo completar la variant. Hauré de fer una mica més de prospecció a veure si dissabte tenim una Challenge com déu mana.