diumenge, 30 de maig del 2010

Activant-me de nou

Mai és tard. Després de gairebé dos mesos de no agafar la bici ni per posar-li aire, he tornat a muntar. La veritat és que tenia moltes ganes de tornar, però entre el repós per la meva hèrnia discal, la meteorologia (no diré "el mal temps" perque hi ha qui se'm queixaria) i circunstàncies alienes a la meva voluntat, no ha estat possible fins ara.
La cosa venia que ni pintada, cap de setmana llarg, bones temperatures i ganes de pedalar, què més vull? Val, sí, un milió d'euros, però de moment..... jejeje
La ruta d'avui, una de suau, perque no puc pretendre fer-me el Tourmalet a la primera. Hem anat a fer un tram del carrilet que va de Girona Olot, concretament des d'Amer fins a Olot i tornar. Uns 62 km. amb un pendent suau a l'anada, amb percentatges de no més del 4-5% la majoria del trajecte, i fins un 10% a la pujada al Coll de Bas, que no té ni 1 km i a més és asfaltada (estic segura que la majoria de vosaltres ja la coneixeu), i amb una tornada, que a partir del mateix coll tira cap avall i ens permet afagar una bona velocitat.

Con que era la primera sortida després de tot aquest temps no sabia com em trobaria. Anava preparada per qualsevol cosa, tant per anar petada després dels primers 10 km, com per tenir bones sensacions després de tant descans, però, si us haig de ser sincera del tot, més per lo primer que per lo segon.

Comencem a pedalar amb un bon sol i moltes ganes. Els primers km van caient a molt bon ritme, la veritat és que em trobo bé i contenta. Anem fent i en 1:20 h ens posem dalt del Coll de Bas, km. 19 de la ruta, no està malament per una convalescent :-P .

Reposem aigua al Bar La Casilla, "famoso en el mundo entero y parte del extranjero", m'havia carregat ja el 1,5 l. que portava, reservem una taula per dinar a la terrasseta tant agradable que tenen, i tirem avall cap a Olot a on arribarem en poc menys de 40 minuts. Com que comencem a tenir una gana tremenda, no ens entretenim en fer una volta, allà mateix on acaba la pista del carrilet girem cua i tornem cap al bar on ens espera una bona butifarra amb patates i unes birretes. Mmmmm... què bé que s'està.... amb les panxes contentes i fent un cafetó.

Després de dinar veiem que el cel es comença a tapar una micona i se li endevinen males intencions.... jejeje, encara ens plourà i tot! Així que sense esperar gaire més ens preparem de nou per fer els 20 km que ens manquen fins a Amer, aquests tots de baixada un cop haguem passat de nou el Coll de Bas, que després de les cervessetes es puja amb una alegria..... jajajaja!

Els kilòmetres que ara queden ens els anem menjant a una bona velocitat, anem mantenint gairebé tota l'estona els 35 km/h. intentant arribar al cotxe abans que ens plogui.

De sobte, noto una goteta al braç i penso "res, deu ser d'algun arbre" i no dic res, al poc em diu l'Adolfo "me ha caído una gota" i abans d'adonar-nos comencen a caure unes gotes que semblaven camions de grosses que eren! Ostres! Quin ruixat! Ens vam posar ben xops, però com que la temperatura era molt bona, ni tan sols vam tenir fred i fins i tot ens va agradar mullar-nos, va ser una sensació realment agradable.

Vam fer uns quants kilòmetres sota la pluja, però tan aviat va parar va sortir de nou el sol i abans d'arribar ja s'ens havia eixugat tota la roba.

Vam arribar a Amer uns 37 minuts després de sortir del bar. Cóm vam gaudir la baixada!! M'encanta... Una ruta agradable per començar a activar-me de nou, llarga però gens exigent, un bon dia de bici.

Fins molt aviat, espero! Salut!!

1. Por desgracia se muy bien por lo que has pasado... tengo una bonita hernia entre la L4 y L5, aparte de mis temporadillas con la ciatica... no hay mas remedio que resignarse y vivir lo mejor que se pueda con ella....
    Supongo que tu traumatologo te habra dado unas pautas a seguir.... azle casoooo.... los estiramientos especificos para esa zona te ayudaran mucho, la piscina tambien, nada todo lo que puedas y sobre todo hay que fortalecer la espalda, una espalda fuerte evitara recaidas y si te dicen... que dejes la bici... no hagas caso! a mi me molesta mas cuando la dejo... eso si, cuando notes molestias reduce un poquitos los desniveles a subir, es mejor que te reserves unos dias, que luego tengas que parar unas semanas....
    Espero que estos consejillos te valgan de ayuda...
    Disfruta de tu vuelta a la bici.